AVALUACIÓ


- Kahoot: Avaluació de continguts i competència matemàtica.


OBJECTIU
COMPETÈNCIES D´ÀMBIT
COMPETÈNCIES BÀSIQUES
CONTINGUTS
CRITERIS D´AVALUACIÓ
Conèixer i calcular problemes de triangles amb el Teorema de Pitàgores
Dimensió comunicació i representació.
Dimensió resolució de problemes

Competència matemàtica
Competència d’aprendre a aprendre
Càlcul dels costats (catets i hipotenusa) d´un triangle rectangle mitjançant el Teorema de Pitàgores
Coneix i calcula els costats d´un triangle rectangle mitjançant el Teorema de Pitàgores


Mitjançant aquesta eina digital es plantejarà a classe problemes matemàtics dels contiguts dits amunt. La dificultat d´aquestos anirà pujant i finalment s´arribarà a un grup final de preguntes relacionades amb possibles casos reals. Amb el codi 0404884 i inserint-lo a la app mòbil de Kahoot, pots fer el qüestionari si vols. A continuació pots veure un parell d´exemples:



Kahoot otorga punts amb les respostes correctes, sumant-se més si es respon en un curt termini de temps o es fan encerts consecutius, d´aquesta forma la avaluació formal de l´activitat (continguts i competències esmentades) es farà de 10 a 4 obtenint un 10 l´alumne de major puntuació, baixant-se proporcionalment fins al de menor puntuació.


- Rúbrica: Actitud i treball a l´aula.

Aquesta activitat de sis sessions a més preten l´assoliment de diverses competències bàsiques pròpies del cicle:


- Competència en el coneixement i interacció amb el món físic. 
Les matemàtiques són un instrument d'anàlisi de la realitat, en particular del món físic; de fet, el raonament matemàtic promou una actitud davant del món. El desenvolupament de determinats àmbits com la mesura i la visualització, la interpretació i construcció de gràfics, així com de processos com el raonament matemàtic, l'argumentació i la resolució de problemes relacionats amb el món físic, contribueixen de manera directa a l'adquisició d'aquesta competència.

- Competència en el tractament de la informació i competència digital. 
Molta de la informació que rebem conté elements matemàtics, nombres, formes, mesures i funcions, expressats de manera diversa, el coneixement dels quals és necessari. També els continguts del bloc estadística i atzar, així com la utilització d'ordinadors i calculadores, estan relacionats amb l'adquisició d'aquesta competència.

- Competència en autonomia i iniciativa personal. 
Plantejar i resoldre qüestions i problemes matemàtics, i tots el processos associats a aquesta activitat (planificació, recerca d'estratègies, validació de solucions i contrast amb les dels altres) implica, entre altres coses, una presa constant de decisions, la pràctica de les quals incideix en la progressiva adquisició d'autonomia de l'alumnat i de confiança en les pròpies capacitats.

-  Competència per aprendre a aprendre. 
Per aprendre matemàtiques cal desenvolupar, entre d'altres, capacitats relacionades amb la presa de decisions i el sentit crític, la creativitat i la sistematització, l'esforç i la constància, la síntesi i la generalització. També la capacitat per relacionar fets i conceptes per tal de generar-ne de nous. Totes elles, juntament amb la reflexió sobre el propi treball i la capacitat per comunicar-lo, formen part d'aquesta competència bàsica per a l'aprenentatge al llarg de tota la vida.

- Competència en comunicació lingüística. 
Les matemàtiques contribueixen a aquesta competència aportant el coneixement d'un llenguatge específic, necessari en el desenvolupament de les ciències (i en general del coneixement) i en la resolució de molts problemes quotidians. També, en el treball matemàtic, l'ús de la llengua, tant oral com escrita, és fonamental per descriure conceptes i processos, expressar raonaments, argumentacions i proves, i en general, per a comunicar, discutir, comparar i validar el treball realitzat.

- Competència en expressió cultural i artística. 
Les matemàtiques, més enllà de les seves aplicacions, constitueixen una creació humana d'un gran valor cultural que cal conèixer, valorar i relacionar amb la realitat actual. A més, al ser una ciència i un llenguatge construït històricament per les diferents cultures, atorga valor a la construcció de la identitat, tant de les cultures com de les persones. D'altra banda, i a un nivell més concret, hi ha una relació entre continguts de tipus geomètric i artístic, la connexió dels quals contribueix a aquesta competència.

- Competència social i ciutadana. 
Cada persona és diferent i per això l'alumnat ha d'aprendre a reconèixer i controlar les conseqüències de la seva pròpia actuació, així com respectar el procés d'aquelles amb les que comparteix el treball. El treball en grup, entès com un treball de cooperació, i l'acceptació de les idees dels companys i de les diferents estratègies emprades en la realització d'un càlcul, d'una mesura o en el procés de resolució d'un problema, són aspectes del procés d'ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques que contribueixen al desenvolupament d'aquesta competència. 

Per poder avalorar aquestos items farem ús de la següent rúbrica:

COMPETÈNCIA
ASSOLEIX EXCEL·LENT
ASSOLEIX NOTABLE
ASSOLEIX
NO ASSOLEIX
Competència en el coneixement i interacció amb el món físic.
L´alumne/a observa, formula pregunta, experimenta, contrasta i valida diferents objectes i processos del seu entorn per assolir els continguts de classe de forma autònoma
L´alumne/a pot observar, formular preguntes, experimentar, contrastar i validar diferents objectes i processos del seu entorn per assolir els continguts de classe, encara que de vegades necessita orientació del docent
L´alumne/a observa, formula pregunta, experimenta, contrasta i valida diferents objectes i processos del seu entorn de manera autònoma i amb orientació del docent però les conclusions que extreu són diferents als continguts del curs o li costa assolir-los
L´alumne/a pot mostrar observació, formulació de preguntes, experimentació, contrastació i validació de diferents objectes i processos però de forma esporàdica o puntual
Competència en el tractament de la informació i competència digital.
L´alumne/a fa un ús adequat i perfectament adaptat de les eines digitals utilitzades a les sessions sobre els continguts tractat a classe
L´alumne/a relaciona conceptes i continguts de classe amb eines digitals, encara que necessita orientacions
L´alumne/a necessita orientació per aplicar i adaptar contingut de classe amb eines digitals i ho acaba fent.
L´alumne/a amb orientació o sense no relaciona continguts de classe amb eines digitals.
Competència en autonomia i iniciativa personal.
L´alumne/a treballa de forma autònoma i independent, consultes esporàdiques a dubtes molt concrets.
L ´alumne/a treballa adequadament amb orientació del docent, s´observa certa manca d´iniciativa
L´alumne/a treballa però necessita habitualment de l´empenta i orientació del docent per poder treballar.
L ´alumne/a mostra apatia i desinterès per treballar qualsevol tipus de contingut de classe.
Competència per aprendre a aprendre.
L´alumne/a mostra atenció, interès, organització,  autonomia i feedback constant sobre els continguts i activitats fets a classe
L´alumne/a sol mostrar atenció, interès, organització,  autonomia i feedback sobre els continguts i activitats fets a classe
L´alumne/a pot mostrar atenció, interès, organització,  autonomia o feedback sobre els continguts i activitats fets a classe quan se li crida l´atenció o se li dóna suport
L´alumne/a no mostra atenció, interès, organització,  autonomian i feedback sobre els continguts i activitats fets a classe
Competència en comunicació lingüística.
L´alumne/a fan un bon ús del llenguatge en general integrat vocabulari propi dels continguts de classe de forma natural
L´alumne/a pot fer ús del vocabulari dels continguts de classe al seu llenguatge.
L´alumne/a compren els conceptes del vocabulari dels continguts de classe. Per fer-ne ús necessita suport
L´alumne/a no compren ni integra el vocabulari dels contiguts de classe
Competència en expressió cultural i artística.
L´alumne/a expressa de forma creativa continguts de classe mitjançant  l´elaboració d´objectes, expressió d´idees o  realització de dibuixos gaudint del procés.
L´alumne/a expressa continguts de classe mitjançant  l´elaboració d´objectes, expressió d´idees o  realització de dibuixos
L´alumne/a necessita l´orientació i empenta del docent per expressa de forma creativa continguts de classe
L´alumne/a no sap/pot expressar continguts de classe de forma creativa
Competència social i ciutadana.
L´alumne/a mostra de forma natural una actitud treballadora, col·laboradora i de fàcil tracte amb els seus companys de grup i classe
L´alumne/a pot treballar, col·laborar i sociabilitzar amb els seus companys de grup i classe sense implicar cap tipus de conflicte.
L´alume/a mostra alguna mancança com falta de treball, col
·laboració en moments puntuals o difícil tracte amb els seus companys de grup i classe
L´alumne/a no treballa, no col·labora ni té bona relació amb els seus companys de grup o/i classe.

Comentaris

Entrades populars